Affirmera – visualisera – agera – Law of attraction – Attraktionslagen

No tags Direktlänk 3

När du arbetar med attraktionslagen – law of attraction har du troligen mål som du själv har svårt att tro på till en början.

Då attraktionslagen säger att allt inom naturlagarna är möjligt så måste vi ibland öva hjärnan för att tro på att det vi vill dra till oss är möjligt att uppnå.

När du har drömmar som du ser mer som självklara är dessa lättare att manifestera då du inte behöver lika mycket energi och tro för att uppnå dessa (din hjärna ser dessa mål som mer självklara och matchar mycket lättare ihop dig med dessa även om du skulle vara lite negativ).

Det handlar om ditt s.k ”believe system” som har funnits med dig sedan du föddes och även från tidigare arv, samhället, uppfostran (tidigare liv om man tror på detta), livserfarenhet osv osv. Det du måste göra är att så att säga hitta tillbaka till ditt egenvärde, att du är värd det allra bästa och att du faktiskt kan uppnå dina drömmar.

Det fina med attraktionslagen är att vi alla är som en viktig pusselbit i det stora hela (som jag ser det) och har olika drömmar, mål och uppgifter i utvecklingen av universum (som förövrigt är ”vi” i mänsklig form). Allt vi önskar finns därför i överflöd och bara för oss att hämta om vi lär oss tekniken. Vi har sett till att vi är här i denna livsform och vi kan med hjälp av vår hjärna i kombination med vår själ skapa, utveckla och förändra.

Att kliva ut ur offerrollen är en av de viktigaste momenten i arbetet med lagen om attraktion. Att förstå att det är man själv som har makten att förändra. Det är heller inte så svårt som man kan tro – då detta som sagt beror på ditt ”belive system ” som DU har makten att förändra med övning. :)) Ge aldrig upp – din tid kommer! <3

En teknik som jag verkligen kan rekommendera i arbetet med attraktionslagen – law of attraction är att affirmera, visualisera och agera som jag beskriver om längre ner i inlägget.
 

Affirmera – visualisera – agera – Law of attraction – Attraktionslagen

Hur ser du ut och känner dig när du har uppnått ditt mål – känn det redan nu

Först och främst vill jag tipsa om tekniker man kan använda inte bara i meditation utan även när som helst under dagen.

  • Hur rak i ryggen skulle du gå med din dröm manifesterad, hur stolt skulle du känna dig?
  • Hur mycket skulle din ögon glittra och hur mycket skulle du le?
  • Dansa och jubla nu somom drömmen redan har manifesterats.
  • Spegla dig redan nu, känn det redan nu.
  • Lika attraherar lika och genom att känna redan nu kommer du lättare matchas med möjligheter, tankar, andra människor och intuition som för dig mot dina mål.
  • Följ ”blueprint” – uppfinn inte hjulet på nytt – se hur andra människor har lyckats inom det du vill lyckas med.

Varje morgon när du vaknar – tänk på det du älskar och är tacksam för

  1. Vilka är dina 3-5 viktigaste värden – tänk på dem och hur du ska connecta med dem varje dag. (En av mina är exempelvis: ”hälsa”) Detta bidrar till att jag oftast väljer hälsosam mat och tränar/rör på kroppen varje dag samt helst fokuserar på tankar som ”ser glaset halvfullt än halvtomt” som man brukar säga.
  2. Hur kan jag utnyttja vad jag kan och dela det med världen idag? Alla är vi bra på något.
  3. Tänk på allt du redan har och är mest tacksam över i ditt liv. Tacka för det och tänk på varför du ser värdet i det.

 

Varje kväll innan du somnar – tänk på det bästa som hänt under dagen

  1. Gå igenom dagen och tänk på de händelser som varit bäst under dagen. Det kan hjälpa att känna mer kärlek om du håller händerna på hjärtat eller håller i en s.k tacksamhetssten. Det kan vara små händelser som ett leende från en okänd, eller en sommarbris till att hålla sin kärastes hand eller att hälsan varit på topp. Detta behöver bara ta någon – några minuter.

 

Några andra tips

  • Hjärnan gillar inte förändring – därför måste du ibland tvinga dig till nya vanor.
  • Allt du övar hjärnan i varje dag blir tillslut automatiskt – det kan ta 20 dagar och det kan ta 200 dagar när du jobbar med dina affirmationer. Det beror helt på vilka blockeringar och starka övertygelser du har innan – viktigt är bara att fortsätta.
  • När du är intresserad men inte beslutsam gör du vad som är lättast och bekvämast för dig. Men när du är beslutsam lägger du ner hela din själ i det tills du ser ditt resultat, inte sant?
  • Bli medveten om dina blockeringar – känn igen dina beteenden. Fråga dig själv: ”Kommer detta föra mig närmare mina mål eller längre ifrån mina mål?” Istället för att agera – lär dig hur du svarar på ovan fråga och försök ta besluten efter det istället. Kan jag ändra denna känsla? Kan jag ändra något av detta som är destruktivt. Svaret är JA det kan du – med lite övning.
  • Vad som än har hänt i dåtid – traumatiska händelser etc så måste man förstå att hjärnan jobbar med att skydda oss. Om du har en erfarenhet som har satt spår i dig så måste du tänka på att hjärnan alltid letar efter liknelser och vill skydda dig från dessa. När det sker kan din motivation stängas av. Men när du är medveten om detta och att det är en känsla av att exempelvis misslyckas så kan du lättare switcha över till dina nya övertygelser. Affirmationer är väldigt bra i det syftet. Upprepa, upprepa, upprepa tills det blir automatiskt. Sen måste jag också nämna att ju längre du haft dina blockeringar/gamla övertygelser – desto hårdare måste du jobba. Du har så att säga rotat dig i dina övertygelser. Men det är alltid möjligt att förändra sig – du måste bara vilja och vara tillräckligt nyfiken på vart ditt nya jag kan ta dig.
  • Dina känslor är som vågor – bra känslor, dåliga känslor och stilla känslor. Känn känslorna, observera dem och surfa vidare. Detta kan du få bättre kontroll på genom att meditera dagligen.

 

Sätt upp en visual board – ge det minst 100 dagar till att börja med

visualboard
Att arbeta med en visualboard kan vara bra för att varje dag påminna dig om ditt mål och tidigare redan uppnådda mål. Jobba gärna med 1 mål i taget till en början – iaf om det är ett mål som för dig känns ”större”.

Sätt upp bilder på ditt mål och vad det är du vill uppnå under ”Visions”. Sätt kontinuerligt upp bilder/text (som du får tips om eller som kommer till dig på ena eller andra sättet) på hur du ska nå ditt mål under ”Actions”. Och slutligen sätt upp bilder/text på tidigare uppfyllda mål under ”achievments”. Att påminna sig själv om tidigare uppnådda mål stärker självförtroendet och påminner dig även om det arbete du la ner och tekniker du använde för att uppfylla det målet/målen. Du har lyckats förr och kommer göra det igen.

Arbeta såhär:

  1. Skapa en affirmation. Exempelvis: ”Jag är så glad och tacksam att jag nu får in
    50 000 kr varje månad”. Läs upp affirmationen 5-10 gånger varje morgon och kväll. Skriv gärna ner affirmationen flera gånger morgon och kväll. Till en början kommer din hjärna ge dig lite feedback i form av ”yeah right” eller ”detta är ju skitsnack” eller ”hur skulle det gå till” eller ”det är ju omöjligt” osv. Detta är för ditt gamla ”believe system” redan har en sån stark övertygelse om vad som är möjligt och inte. Låt bara dessa tankar komma och gå men fortsätt med dina affirmationer dagligen. Det kan ta lite tid innan din hjärna börjar tro på din nya övertygelse.
    Det går också bra att lyssna på affirmationen genom att spela in den. Jag har gjort en sådan affirmationsvideo man kan lyssna på här:
     

    Affirmationsklipp att lyssna på – 50.000 kronor varje månad

    .

  2.  

  3. Blunda sedan och se och känn dig själv ta emot dessa pengar (eller det mål du har satt upp). Se pengarna komma in på bankkontot, känn hur det känns att ha dessa pengar på kontot varje månad. Känn lukten av sedlar och hur det känns att räkna sedlarna. Ta emot en check. Bada i pengar, ja använd din fantasi helt enkelt. Se också vilken effekt pengarna kommer ha på ditt liv, din familj, samhället, den välgörenhet du vill stötta osv.
  4. Gå verkligen in i scenen av att detta händer. Du tränar då hjärnan att känna som om det var verklighet just nu och aktiverar delar av hjärnan som sedan kommer hjälpa dig lista ut hur du ska manifestera detta i din verklighet.
  5. Gör detta morgon och kväll.
  6. Klipp ut bilder på den livsstil du kan uppnå med att tjäna dessa pengar. Hus, frihet, välgörenhet osv.
  7. Fråga dig sedan: Vad kan jag göra idag för att få detta att bli verklighet? Ta 1-2 steg dagligen för att få målet att bli verkligt.
  8. Fysiska ageranden samtidigt med dina affirmationer och visualiseringar är det bästa sättet att få din hjärna att få in dessa pengar eller det mål som du har just nu.

Var tydlig och sann

Det viktigaste är också att vara väldigt tydlig, specifik och sann med vad du vill dra till dig för att attrahera in ett tydligt resultat. Börjar du tvivla och ändra dig hela tiden så sänder du ut dubbla budskap och det blir svårt att få resultat. Var väldigt tydlig och bestämd och stå stadigt i din önskan. Din önskan bör också vara sann – dvs följa ditt hjärta och din livsuppgift.

Jag kommer skriva mer om att hitta sin livsuppgift i ett inlägg nästa vecka.
 

Några fler affirmations och meditationsklipp att lyssna på




.

 

Stort lycka till i ditt manifesterande! <3

.