Alternativ matjessill tallrik – mjölkfri, laktosfri, paleo och lowcarb

Midsommar närmar sig och därför tipsar jag om en alternativ matjessill tallrik som är både mjölkfri, laktosfri, paleo och lowcarb. Vackra färger blir det också!

Recept på Alternativ Matjessill tallrik – mjölkfri, laktosfri, paleo och lowcarb

Ingredienser

portioner 1 tallrik

Några bitar matjessill msc-märkt
En klick kokosgrädde eko
Klippt gräslök eko
1 ägg eko
Rädisor i skivor eko
Några skivor kokt kålrot eko
1 kvist persilja eller dill eko

Hur gott som helst! Servera tillsammans med en god sallad på lite gröna blad, fröer och andra nyttigheter! 🙂

Kålroten är näringsrik, och innehåller bland annat mycket C-vitamin. Kålrot kan förvaras länge, ett halvår om man håller den i kyla, och finns därför att få tag i året om.

Bild på kålrot

Kålrot

Grön gåva – Ekologiskt på nätet i över 15 år



I 15 år har vi sålt ekologiskt kosttillskott på nätet. Välj naturlig skönhet och hälsa för din kropp och miljön! Med över 1000 nya eko-produkter i sortimentet är det värt ett besök!

Bild på alternativ matjessill tallrik – mjölkfri, laktosfri, paleo och lowcarb

Alternativ matjessilltallrik - mjölkfri, laktosfri, paleo och lowcarb

Sugen på fler fiskrecept?

Lättlagad mcs-märkt koljagratäng med spenat, lime och vitlök

Lättlagad msc-märkt kolja gratäng/fiskgratäng med spenat, lime och vitlök - Lowcarb

.