Chiapudding med blåbär och smak av kanel och vanilj

En bra sammansatt frukost är chiapudding gjord på kokosmjölk, smaksatt med kanel och vanilj, valnötter och kokt ägg, srverad med lite bär som tex blåbär. Denna frukost är verkligen mättande, jag kan stå mig flera timmar på den. Bra att varva med min andra favorit detoxcrunchen
 

Recept på Chiapudding

portioner4 portioner

Ingredienser:

2,5 dl krämig kokosmjölk (Jag använde Garants Extra creamy denna gång)
6 msk ekologiska chiafrön
1-2 tsk ekologiskt vaniljpulver
3 tsk ekologisk kanel
 

Gör såhär:

  1. Blanda ihop alla ingredienser och rör om.
  2. Låt stå i kylen i 1-2 timmar och fördela sedan upp i 4 små portioner.
  3. Förvara i kylen, puddingen håller i flera dagar

Servera med lite blåbär och/eller andra bär som tex tranbär, havtorn, jordgubbar eller björnbär. Tillsätt några valnötter och ett kokt ägg.

Tips: Det kokta ägget och några valnötter till gör denna frukost ännu mer mättande och ger en bra balans av alla näringsämnen.

Chiapuddingen innehåller ca 200 kcal per portion varav 4g kolhydrater, 16g fett och 5g protein.

Chiafrön – en vegetabilisk källa till Omega-3

Chiafrön har ett rikt innehåll på omega-3, fiber och protein. Därtill innehåller Chiafrön flera nyttiga mineraler som fosfor, kalcium och kalium.

Ekologiska Chiafrön kan du köpa hos Bodystore.com

Ekologiska chiafrön hos Bodystore.com
chiafron
 

Sugen på fler recept?

Kolla in min detoxcrunch; rawfood med blandade nötter och smak av dadlar och vanilj

detoxcrunch

.