Februari utmaningen – hemmaträning

Nu har jag gjort om hemmaträningen från i januari med lite nya moment och tagit bort några av de tidigare övningarna.

Jag kallar den för februari utmaningen – hemmaträning. Testa och se om det här är ett program som passar dig.

Februari utmaningen – hemmaträning

Jag tänker såhär för denna utmaning;
Kör denna de dagar du inte ska träna på ditt vanliga vis (om du nu går och tränar) 😉 Annars, kör denna så många dagar i veckan som möjligt.

Obs! Det kan vara bra att värma upp lite innan (t.ex. 5 min jogg på stället) samt att stretcha lite efteråt.

  • Kör detta korta träningspass (Ca 15 min)
  • Promenera i 45 minuter (Obs! 20 minuters promenad är bättre än inget alls)

På sommaren när jag inte går på gymmet lika ofta brukar jag köra mer hemmaträning istället samt vara mer ute och jogga och promenera. Jag brukar alltid köra som repetitioner på 15 x 3 eller så. Ligg gärna skönt på en pilatesmatta eller yogamatta.

Träning varje dag hemma (då du inte kör din vanliga träning)

  • Armhävningar (Pushups) 15 x 3 (vila 15 sek mellan varje repetition)
  • Situps 15 x 3 (vila 15 sek mellan varje repetition)
  • Hip bridge 15 x 3 (vila 15 sek mellan varje repetetion)
  • Donkey Kicks 15 x 3 (vila 15 sek mellan varje repetition)
  • Squats 15 x 3 (vila 15 sek mellan varje repetition)
  • Wall sit 20 x 3 (vila 20 sek mellan varje repetition)

Se bilder ovan, eller titta på nedan videoklipp:

YouTubeklipp för rätt teknik med armhävningar

YouTubeklipp för rätt teknik med situps

YouTubeklipp för rätt teknik med Hip Bridge

YouTubeklipp för rätt teknik med Donkey Kicks

YouTubeklipp för rätt teknik med squats

YouTubeklipp för rätt teknik med wall sits

Lycka till!

Nästa månad tänkte jag att vi skulle avancera utmaningen med ett träningsredskap

Nästa månad tänkte jag att vi skulle avancera lite med detta fantastiska träningsredskap: GymbollenGymbollen

gymboll

Gym ball PVC free

Casall Gym ball PVC freeGym ball PVC free

– Ett mer miljövänligt träningsredskap som öppnar upp för ett obegränsat antal träningsövningar för mage, armar och ben.

Sugen på fler träningstips?

Dansa somom ingen ser dig

Dansa som om ingen ser dig

.