Juni-utmaningen – gör ett träningsschema

Då var det dags för juni utmaningen – gör ett träningsschema.

Att planera sin träning kan vara både effektivt och ett bra sätt att få träningen att bli av. Planera såsom känns rätt för dig och som du tror på kan bli av och hinnas med under veckan. Planera en vecka i taget och få på så sätt in varierande och utvecklande pass genom att se helheten. Utveckla och utmana dig själv vecka för vecka.

Juni utmaningen – gör ett träningsschema

Såhär går det till:

  • Välj en dag i veckan då du planerar träningen för nästkommande vecka
  • Planera in träningen för veckan och ange när och hur du ska träna
  • Följ sedan schemat under veckan
  • Stuva om eller byt ut pass om det behövs men ta helst inte bort träning
  • Stäm av och skriv om schemat när veckan har gått

Ett träningsschema kan se ut såhär:

Söndag 15 maj
Uppvärmning 10 min samt ett pass ”Fantastic 60” ur Sabinas bok Snygg och stark. (Utomhus om vädret tillåter) Snygg och stark av Sabina Dufberg

Måndag 16 maj:  Powerwalk med mindfulness 5-6 km innan frukost samt Trappintervaller på lunchen

Tisdag 17 maj: Skivstångspass på lunchen

Onsdag 18 maj: Vilodag med vardagsmotion. (Cykla, gå etc)

Torsdag 19 maj: Uppvärmning 10 min samt ett pass ”Fantastic 60” ur Sabinas bok Snygg och stark. (Utomhus om vädret tillåter) Snygg och stark av Sabina Dufberg

Fredag 20 maj: Powerwalk med mindfulness 5-6 km innan frukost (medveten mindfulness)

Lördag 21 maj: Vilodag med vardagsmotion. (Cykla, gå etc)

Söndag 22 maj: Jogga 5-8 km

Den ultimata träningsguiden

Idag körde jag ett av Sabinas alla pass ur hennes bok Snygg och stark som går att köpa på Adlibris via länken:
Snygg och stark av Sabina Dufberg

Boken innehåller jättemånga bra pass som man kan köra hemma eller ute i naturen! Många bilder och väldigt bra och enkla förklaringar av alla övningar!

Snygg och starkt av Sabina Dufberg – Den ultimata träningsguiden

Snygg och stark av Sabina Dufberg
Snygg och stark
Snygg och stark av Sabina Dufberg

Den bästa träningen är den som blir av! är något som träningscoachen Sabina Dufberg ofta säger till sina kunder. Boken är upplagd med övningar för både kondition, styrka och stabilitet som en helhetsträning för hela kroppen.

Sugen på fler träningstips?

April-utmaningen – 10-20-30 – Superkorta intervaller
April utmaningen - 10 - 20 - 30 - intervallträning

Intervaller är tidseffektivt, omväxlande och ger bra resultat! De representerar våra förfäders tidvisa behov av att springa så fort man kunde för att jaga eller bli jagad. Källa: jonasbergqvist.se

Kolla in Bodystores pulsmätare.
Intervallträning

Boozt sportmode våren 2016


.