Powerwalk med mindfulness innan frukost

Imorse blev det en powerwalk med mindfulness innan frukost. Gick i den vackra Hagaparken och var ute ca 45 minuter. Men då blev det några stopp för fotografering också 😉

Och det finns väl inget bättre än att äta frukost efter träning/promenad 🙂

Powerwalk och mindfulness innan frukost

Gör såhär:

  1. Ta på dig bra kläder för vädret och ett par sköna skor och eventuellt en vattenflaska.
  2. Stäng av mobilen och börja gå.
  3. Om du går i sällskap, gå helst under tystnad.
  4. Gå i rask takt men ha uppmärksamhet på nuet.
  5. Lukta, titta, lyssna, smaka.
  6. När du börjar tänka på annat försök komma tillbaka till nuet.
  7. Känn på löven längst vägen, sträck ut tungan en bit och smaka på luften, lyssna, vilka fåglar hör du, lukta, vad är det för dofter du känner. Hur känns vinden mot din hud, vilka färger kan du se i naturen osv.
Resultat efter forskning visar att mindfulness kan stärka hjärnans nervbanor som har att göra med bland annat empati, samt förhindra åldrande i dessa områden. Källa: mindfulnessgruppen.se

Bilder på Powerwalk i Hagaparken

Powewalk Hagaparken
Powerwalk Hagaparken

Boozt sportmode våren 2016


Sugen på fler träningstips?

Kolla in Februariutmaningen – hemmaträning
Februari utmaningen – hemmaträning

.